- Trust in Radical truth and radical Transparency
- Realize that you have nothing to fear from knowing the truth
გააცნობიერე რომ შენ არ უნდა გეშინოდეს სიმართლის ცოდნის. - Have integrity and demand it from others.
იყავით პატიოსანი და მოითხოვეთ ის სხვებისგანაც - Never Say anything about someone that you wouldnot say to them directly and dont try people without accusing them to their faces.
არასდროს თქვათ რამე სხვაზე, რასაც მათ პირადად არ ეტყოდით და არ განსაჯოთ ადამიანები, მათ ზურგს უკან - Don`t let loyalty to people stand the way of truth and the well-being of the organization
არ მისცეთ ადამიანების მიმართ თქვენ ლოიალურ დამოკიდებულებას ნება, რომ დადგნენ სიმართლის და ორგანიზაციის კარგად ყოფნის გზაზე. - Create an environment in which everyone has the right to understand what makes sense and no one has the right to hold a critical opinion without speaking up.
შექმენით ისეთი გარემო, რომელშიც ყველას ექნება უფლება, გაიგოს, რას აქვს აზრი და არავის ექნება უფლება რომ დაიტოვოს კრიტიკული მოსაზრება თავისთვის, არამედ დააფიქსიროს და ისაუბროს ამაზე. - Speak up, own it, or get out
ილაპარაკე, აიღე პასუხისმგებლობა ან გაეთრიე. - Be extremely open
იყავი ექსტრემალურად გახსნილი - Dont be naive about dishonesty
ნუ იქნები გულუბრყვილო არაკეთილსინდისიერებასთან /უსინდისობასთან დამოკიდებულებაში/მიმართებაში. - Be radically transparent
იყავი რადიკალურად გამჭვირვალე - Use Transparency to help enforce justice
გამოიყენე გამჭვირვალეობა, რომ აღასრულო სამართლიანობა. - Share the things that are hardest to share.
გააზიარეთ ის, რაის გაზიარებაც ყველაზე რთულია - Keep exceptions to radical transparency very rare.
ძალიან იშვიათად დაუშვით გამონაკლისი რადიკალურ გამჭვირვალეობასთან დაკავშირებით - Make sure those who are given radical transparency recognize their responsibilities to handle it well and to weigh things intelligently
- დარწმუნდით, რომ იმათ, ვინც აიღო პასუხისმგებლობა რადიკალურ გამჭვირვალეობაზე, აცნობიერებს მის პასუხისმგებლობას და წონის საკითხებს გონიერად.
- Provide transparency to people who handle it well and either deny it to people who don`t handle it well or remove those people from the organization.
უზრუნველყავით გამჭვირვალეობა ისეთი ადამიანებისთვის, ვისაც შეუძლია იგი მიიღოს და ან უარი თქვით იმ ადამიანებისთვის გამჭვირვალეობის უზრუნველყოფაზე, ვისაც არ შეუძლია იგი იტვირთოს ან მოაცილეთ ასეთი ადამიანები ორგანიზაციიდან. - Dont share sensitive information with the organization`s enemies
არ გააზიაროთ მგრძნობიარე ინფორმაცია, ორგანიზაციის მტრებთან. - Meaningful relationships and meaningful work are mutually reinforcing, especially when supported by radical truth and radical transparency.
აზრიანი ურთიერთობები და აზრიანი მუშაობა ერთმანეთს ამყარებენ, განსაკუთრებით მაშინ, როცა ისინი მხარდაჭერილია რადიკალური სიმართლით და რადიკალური გამჭვირვალობით. - Cultivate Maningful Work and meaningful Relationships
განავითარეთ აზრიანი მუშაობა და აზრიანი ურთიერთობები - Be loyal to the common mission and not to anyone who is not operationg consistently with it
იყავით ერთგული საერთო მისიის მიმართ და არავის მიმართ ვინ მისით არ ოპერირებს თანმიმდევრულად - Be crystal clear on what the deal is
იყავით კრისტალურად სუფთა, თუ რას წარმოადგენს გარიგება - Make sure people give more consideration to others than they demand from themselves.
დარწმუნდით რომ ადამიანები მეტ ყურადღებას უთმობენ სხვებს, ვიდრე ითხოვენ თავისთვის. - Make sure that people understand the difference between fairness and generosity
დარწმუნდით, რომ ადამიანებს ესმით განსხვავება სამართლიანობასა და ხელგაშლილობას შორის. - Know where the line is and be on far side of fair
იცოდეთ, სად გადის ზღვარი და იყავით მეტის გამცემნი. - Pay for work.
გადაიხადეთ სამუშაოსთვის - Recognize that the size of the organization can pose a threat to meaningful relationships.
შენიშნეთ, რომ ორგანიზაციის ზომა შეიძლება იყოს საფრთხე აზრიანი (მნიშვნელოვანი) ურთიერთობებისთვის - Remember that most people will pretend to operate in your interest while operating in their own.
დაიმახსოვრე, რომ უმეტესი ადამიანები მოგაჩვენებენ თავს თითქოს შენი ინტერესებიდან გამომდინარე მოქმედებენ, არადა თავისი ინტერესებიდან გამომდინარე იმოქმედებენ - Treasure honorable people are capable and will treat you well even when you`re not looking
დასტოინ - პატივსაცეი ადამიანებს შეუძლიათ და კარგად მოგეპყრობიან, მაშინაც კი როცა ამას არ მოელით მათგან. - Create a Culture in Which it is okay to make mistakes and unnacceptable not to learn from them
შექმენით ისეთი კულტურა, რომელშიც დასაშვებია შეცდომების დაშვება, მაგრამ ამავდროულად დაუშვებელია მათგან არ სწავლა. - Recognize that mistakes are a natural part of the evolutionary process
შენიშნეთ, რომ შეცდომები არის ევოლუციური პროცესის ნატურალური ნაწილი. - Fail well
დაუშვი შეცდომა გონივრულად - რაც ნიშნავს რომ გააცნობიერო რომ შეცდომას ყველა უშვებს, და გამოიმუშავო სკილები იმისათვის რომ ისწავლო და გახდე ძლიერი ამ შეცდომებისგან. - Don`t feel bad about your mistakes or those of others. Love them!
არ იგრძნოთ თავი ცუდად თქვენი ან სხვების შეცდომების გამო. შეიყვარეთ ისინი! - Don`t worry about looking good - worry about achieving your goals
არ იდარდოთ იმაზე რომ კარგად გამოიყურებოდეთ (სხვების თვალში) - იდარდეთ იმაზე რომ მიაღწიოთ თქვენ მიზნებს. - Get over "blame" and "credit" and get on with "accurate" and "innacurate".
დაივიწყეთ სხვების დადანაშაულება და შეცდომებზე პასუხისმგებლობის აკიდება, - Observe the patterns of mistakes to see if they are products of weaknesses.
დააკვირდით შეცდომების ნიმუშებს რომ დაინახოთ, ხომ არ არიან ისინი სისუსტის პროდუქტები. - Remember to reflect when you experience pain.
გახსოვდეთ გააკეთოთ ასახვა, როცა განიცდით ტკივილს. - Be self-reflective and make sure your people are self-reflective.
იყავით თვითრეფლექსირებადი და დარწმუნდით რომ თქვენი ხალხიც თვითრეფლექსირებადია - know that nobody can see themselves objectively.
გახსოვდეთ რომ არავინ აფასებს თავს ობიექტურად - Teach and reinforce the merits of mistake-based learning.
შეასწავლეთ და განამტკიცეთ შეცდომებზე სწავლის ღირსებები. - Know what types of mistakes are acceptable and what types are unnacceptable, and don`t allow the people who work for you to make the unacceptable ones.
იცოდეთ, რა ტიპის შეცდომებია დასაშვები, და რომელი დაუშვებელი, და არ მისცეთ უფლება ადამიენაბს, ვინც თქვენთან მუშაობს, დაუშვან დაუშვებელი შეცდომები. - Get and Stay in Sync
მიიღეთ და დარჩით სინქრონიზაციაში - Recognize that conflicts are essential for great relationships because they are how people determine whether their principles are aligned and resolve their differences.
შეამჩნიეთ რომ კონფლიქტები არის გარდაუვალი დიდებული ურთიერთობებისთვის, რადგან ისინი არის თუ როგორ განსაზღვრავს ხალხი, მათი პრინციპების შესაბამისობას ერთმანეთთან და გადაჭრიან განსხვავებებს. - Spend lavishly on the time and energy you devote to getting in sync, because it`s the best investment you can make.
დახარჯეთ დიდი დრო და ენერგია სინქრონიზაციაზე, რადგან ეს არის საუკეთესო ინვესტიცია, რომელიც თქვენ შეგიძლიათ გააკეთოთ. - Know how to get in sync and disagree well.
იცოდეთ როგორ დასინქრონიზდეთ და არ დაეთანხმოთ კარგად. - Surface areas of possible out of syncness.
სინქრონიზაციის გარეთ არსებული შესაძლო არეალები. - Distinguish between idle complaints and complaints meant to lead to improvement.
განასხვავეთ უსაქმური საჩივრები და საჩივრები რომლებიც მიმართულია გაუმჯობესებისკენ. - Remember that every story has another side.
დაიმახსოვრეთ რომ ყველა ამბავს აქვს მეორე მხარე. - Be open - minded and assertive at the same time.
იყავით გახსნილი გონების და მამტკიცებელი ამავე დროს. - Distinguish open-minded people from closed - minded people
განასხვავეთ გახსნილი გონების და დახშული გონების ადამიანები. - Don`t have anything to do with closed minded people.
არაფერი უნდა გესაქმებოდეთ დახშული გონების ადამიანებთან. - Watch out for people who think it`s embarassing not to know.
უფრთხილდით ადამიანებს, რომლებიც თვლიან, რომ რამის არ ცოდნა შემაშფოთებელია - Make sure that those in charge are open-minded about the questions and comments of others.
დარწმუნდით რომ პასუხისმგებელი პირები არიან გახსნილნი სხვათა შეკითხვებისა და კომენტარების შესახებ. - Recognize that getting in sync is a two-way responsibility
აღიარეთ, რომ სინქრონიზაცია ორმხრივი პასუხისმგებლობაა. - Worry more about substance than style.
შინაარსზე უფრო მეტად იღელვეთ ვიდრე სტილზე. - Be reasonable about expect others to be reasonable
იყავით გონიერი სხვებისგან გონიერების მოლოდინებში. - Making suggestions and questioning are not the same as criticizing, so don`t treat them as if they are.
შეთავაზება გაუკეთოთ და დაუსვათ კითხვები - ეს იგივე არ არის, რაც კრიტიკა, ასე რომ არ მიუდგეთ ამ საკითხს თითქოს ეს ასეა. - If it is meeting to run, manage the conversation.
თუ ეს არის შეხვედრა რომ გაიქცეთ, მართეთ საუბარი. - Make it clear who is directing the meeting and whom it is meant to serve
გახადეთ ნათელი, ვინ უძღვება შეხვედრას და რას ემსახურება იგი. - Be precise in what you`re talking about to avoid confusion.
იყავით ზუსტი იმაში, რაზეც საუბრობთ, რომ აირიდოთ თავიდან ჩახლართულობა. - Make clear what type of communication you are going to have in light of the objectives and priorities.
დააზუსტეთ, რა ტიპის კომუნიკაციას აპირებთ რომ გქონდეთ მიზნების და პრიორიტეტების გათვალისწინებით. - Lead the discussion by being assertive and open-minded.
წარმართეთ დისკუსია და იყავით გონება გახსნილი და თავდაჯერებული - Navigate between the different levels of the conversation.
გადაერთეთ საუბრის სხვადასხვა დონეებზე - Watch out for "topic slip".
გამოიჩინეთ სიფრთხილე "თემის გადახვევასთან" დაკავშირებით. - Enforce the logic of conversations.
აღასრულეთ საუბრების ლოგიკა. - Be careful not to lose personal responsibility via group decision making.
ფრთხილად იყავით რომ არ დაკარგოთ პირადი პასუხისმგებლობა, ჯგუფურად მიღებული გადაწყვეტილებების დროს. - Utilize the "two-minute rule" to avoid persistent interruptions.
გამოიყენეთ "ორი წუთის წესი", რომ მუდმივ შეწყვეტები აიცილოთ საუბარში. - Watch out for assertive "fast talkers".
უფრთხილდით აგრესიულ "სწრაფ მოლაყბეებს" - Achieve completion in conversation.
მიაღწიეთ საუბრების დასრულებას. - Great collaboration feels like playing jazz.
დიდებული თანამშრომლობა ჯაზს წააგავს. - 1+1=3
- 3t to 5 is more than 20.
3 ჯერ 5 მეტია 20-ზე. - When you have alignment, cherish it.
როცა თქვენ გაქვთ სწორება, გაუფრთხილდით მას. - If you find you can`t reconcile major differences - especially in values - consider whether the relationship is worth preserving.
თუ თქვენ აღმოაჩენთ, რომ არ შეგიძლიათ ძირითადი განსხვავებების დაახლოვება - განსაკუთრებით ღირებულებებში - იფიქრეთ, ღირს კი ურთიერთობების შენარჩუნება. - Believability Weight Your Decision Making.
დამაჯერებლობა წონის თქვენ გადაწყვეტილებების მიღებას. - Recognize that having an effective idea meritocracy requires that you understand the merit of each person`s ideas.
გაითვალისწინეთ, რომ ეფექტური მერიტოკრატიის იდეის არსებობა მოითხოვს, რომ თქვენ იგებდეთ თითოეული ადამიანის იდეის დამსახურებას. - If you can`t successfully do something, don`t think you cn tell others how it should be done.
თუ თქვენ არ შეგიძლიათ წარმატებით გააკეთოთ რამე, ნუ გეგონებათ რომ თქვენ შეგიძლიათ სხვებს უთხრათ, თუ როგორ უნდა გააკეთონ ეს მათ. - Remember that everyone has opinions and they are often bad.
დაიმახსოვრეთ რომ ყველას აქვს აზრი და ხშირად ისინი მცდარია. - Find the most believable people possible who disagree with you and try to understand their reasoning.
იპოვეთ ყველაზე უფრო სარწმუნო ხალხი, რომლებიც არ დაგეთანხმებიან და სცადეთ გაიგოთ მათი არგუმენტები. - Think about people`s believability in order to assess the likelihood that their opinions are good
იფიქრეთ ადამიანების სარწმუნობაზე, რომ შეაფასოთ იმის ალბათობა რომ მათი აზრები კარგია. - Remember that believable opinions are most likely to come from people 1) who have successfully accomplished the thing in question at least three times, and 2) who have great explanations of the cause effect relationships that lead them to their conclusions.
დაიმასხოვრე, რომ სარწმუნო აზრები, როგორც წესი, მოდის ადამიანებისგან 1) რომლებმაც წარმატებით შეასრულეს აღნიშნული დავალება, მინიმუმ 3-ჯერ და 2) რომლებსაც აქვთ შესანიშნავი ახსნა მიზეზ-შედეგობრივი კავშირებისა, რასაც მიჰყავთ ისინი ამ დასკვნებამდე. - If someone hasn`t done something but has a theory that seems logical and can be stress-tested, then by all means test it.
თუ ვინმეს არ გაუკეთებია რამე, მაგრამ აქვს თეორია, რომელიც ლოგიკურად ჟღერს და სტრეს-ტესტირებას ექვემდებარება, მაშინ დატესტეთ იგი აუცილებლად. - Don`t pay as much attention to people`s conclusions as to the reasoning that led them to their conclusions.
არ მიაქციოთ ყურადღება ადამიანების დასკვნებს იმდენაც რამდენადაც მიაქციეთ ყურადღება, იმას თუ რა მსჯელობებმა მიიყვანა ისინი მანდამდე. - Inexperienced people can have great ideas too, sometimes far better ones than more experienced people
გამოუცდელ ხალხსაც შეიძლება ჰქონდეთ შესანიშნავი იდეები, ზოგჯერ გაცილებით უკეთესი იდეები, ვიდრე გაცილებით გამოცდილ ადამიანებს. - Everyone should be up-front in expressing how confident they are in their thoughts.
ყველა უნდა იყოს გულახდილი, გამოხატავდეს რა თავდაჯერებულობას საკუთარ იდეებში. - Think about whether you are playing the role of a teacher, a student, of a peer and whether you should be teaching, asking questions, or debating.
დაფიქრდით იმაზე, მასწავლებლის როლს თამაშობთ, სტუდენტის , მრჩეველის უნდა ასწავლიდეთ, უსვამდეთ კითხვებს თუ განიხილავდეთ. - It`s more important that the student understand the teacher than that the teacher understand the student, though both are important.
- გაცილები მნიშვნელოვანია, რომ მოსწავლეს ესმოდეს მასწავლებლის, ვიდრე მასწავლებელს ესმოდეს მოსწავლის, თუმცა ორივე მნიშვნელოვანია.
- Recognize that while everyone has the right and responsibility to try to make sense of important things, they must do so with humility and radical open-mindedness.
აღიარეთ(შეამჩნიეთ) რომ მიუხედავად იმისა რომ ყველას აქვს უფლება და პასუხისმგებლობა ცდილობდეს გაერკვეს მნიშვნელოვან საკითხებში, მან ეს უნდა გააკეთოს თავმდაბლობით და რადიკალური ღიაობით. - Understand how people came by their opinions.
გაიგეთ როგორ მივიდნენ ადამიანები მათ აზრებამდე. - if you ask someone a question, they will probably give you an answer, so thing through to whom you should adress your questions.
თუ ვინმეს კითხვას დაუსვამთ, ისინი დიდი ალბათობით მოგცემენ პასუხს, ასე რომ იფიქრეთ ვის უნდა მიმართოთ კითხვებისთვის. - Having everyone randomly probe everyone else is an unproductive waste of time.
დაუსვათ ყველას შემთხვევითად ყველა კითხვა არის დროის ფუჭი ხარჯვა. - Beware of statements that begin with "I think that..."
ერიდეთ წინადადებებს რომლებიც იწყება "მე ვფიქრობ რომ..." - Assess believability by systematically capturing people`s track records over time.
შეამოწმეთ სარწმუნოებრიობა ადამიანების საქმეების სისტემატიურად აღწერით - Disagreeing must be done efficiently.
არ დათანხმება უნდა განხორციელდეს ეფექტურად. - Know when to stop debating and move on to agreeing about what should be done.
იცოდეთ თუ როდის უნდა შეაჩეროთ კამათ და გადადით იმაზე თუ რა უნდა გაკეთდეს. - Use believability weighting as a tool rather than a substitute for decision making by Responsible Parties.
გამოიყენეთ დამაჯერებლობის წონა, როგორც ხელსაწყო და არა როგორც შემცვლელი გადაწყვეტილებების მისაღებად პასუხისმგებელი მხარეებისთვის. - Since you don`t have the time to thoroughly examine everyone`s thinking yourself, choose your believable people wisely.
ვინაიდან თქვენ არ გაქვთ დრო, რომ ზედმიწევნით შეისწავლოთ ყველაფერი თავად, აირჩიეთ თქვენი სარწმუნო ხალხი გონიერად. - When you`re responsible for a decision, compare the believability - weighted decision making of the crowd to what you believe.
როცა თქვენ ხართ გადაწყვეტილების მიმღები, შეადარეთ ბრბოს სარწმუნო- აწონილი გადაწყვეტილებები იმას რისიც გჯერათ. - Recognize that everyone has the right and responsibility to try to make sense of important things.
შეამჩნიეთ(აღიარეთ), რომ ყველა ადამიანს აქვს უფლება და პასუხისმგებლობა რომ ეცადოს გაერკვეს მნიშვნელოვან დეტალებში. - Communications aimed at getting the best answer should involve the most relevant people.
ურთიერთობაში, რომელიც განსაზღვრულია საუკეთესო პასუხების მისაღებად, უნდა მონაწილეობდნენ ყველაზე შესაბამისი ადამიანები. - Communication aimed at educating or boosting cohesion should involve a broader set of people than would be needed if the aim were just getting the best answer.
ურთიერთობა, მიმართული სწავლებაზე ან ურთიერთობების გამყარებაზე, საჭიროა მოიცვას ადამიანების უფრო ფართო წრე, ვიდრე ეს იქნებოდა აუცილებელი, თუ მიზანი მდგომარეობს საუკეთესო პასუხების მიღებაში. - Recognize that you don`t need to make judgements about everything.
აღიარეთ, რომ თქვენ არ გჭირდებათ განსჯა ყველაფერზე. - Pay more attention to whether the decision -making system is fair than whether you get your way.
მეტი ყურადღება მიაქციეთ იმას, სამართლიანია თუ არა გადაწყვეტილებების მიღების სისტემა, ვიდრე იმას მიიღებთ თუ არა სასურველ შედეგს. - Recognize how to get beyond disagreements
აღიარეთ, როგორ უდა მოხვდეთ უთანხმოებებს მიღმა. - Remember: Principles can`t be ignored by mutual agreement.
დაიმახსოვრეთ: პრინციპები არ შეიძლება უგულვებელყოფილი იყოს საერთო შეთანხმებებით. - The same standards of behavior apply to everyone.
ასეთი ქცევითი სტანდარტები ვრცელდება ყველაზე. - Make sure people don`t confuce the right to complain, give advice, and openly debate with the right to make decisions.
დარწმუნდით რომ ადამიანები არ ურევენ გასაჩივრების უფლებას, რჩევის მიცემას და ღიად დებატებს გადაწყვეტილებების მიღების უფლებასთან. - When challenging a decision and/or a decision maker, consider the broader context.
გადაწყვეტილების ან/და გადაწყვეტილების მიმღების გამოწვევასთან(შემოწმებასთან) დაკავშირებით, გაითვალისწინეთ ფართო კონტექსტი. - Don`t leave important conflicts unresolved.
არ დატოვოთ მნიშვნელოვანი კონფლიქტები გადაუწყვეტელი. - Don`t let the little things divide you when your agreement on the big things should bind you.
არ მისცეთ უფლება გაგყოთ პატარა უთანხმოებებმა, მაშინ როცა დიდმა შეთანხმებებმა უნდა გაგაერთიანოთ. - Don`t get stuck in disagreement - escalate or vote!
არ გაიჭედოთ უთანხმოებებში - გაამწვავეთ ან კენჭი უყარეთ!. - Once a decision is made, everyone should get behind it even though individuals may still disagree.
მას შემდეგ რაც გადაწყვეტილებას მიიღებთ, ყველა ვინც მის უკან დგას უნდა დაუჭირონ მხარი, ინდივიდუალურად რომც არ ეთანხმებოდნენ. - See things from the higher level.
დაინახეთ საკითხები უფრო ზედა დონიდან. - Never allow the idea meritocracy to slip into anarchy.
არასოდეს დაუშვათ რომ მერიტოკრატიის იდეა ანარქიაში გადაიზარდოს - Don`t allow lynch mobs or mob rule.
ნუ დაუშვებთ ლინჩის ან ბრბოს წესს. - Remember that if the idea meritocracy comes into conflict with the well-being of the organization, it inevitably suffer.
გახსოვდეთ რომ თუ იდეა მერიტოკრატია ეწინააღმდეგება ორგანიზაციის კეთილდღეობას, ის აუცილებლად განიცდის ტანჯვას. - Declare "martial law" only in rare or extreme circumstances when the principles need to be suspended.
გამოაცხადეთ "სამხედრო მდგომარეობა" მხოლოდ იშვიათ ან ექსტრემალურ შემთხვევებში, როცა პრინციპების შეჩერებაა საჭირო - Be wary of people who argue for the suspension of the idea meritocracy for the "good of the organization".
ერიდეთ იმ ადამიანებს, ვინც ითხოვს იდეის მერიტოკრატიის შეჩერებას "ორგანიზაციის სიკეთისთვის". - Recognize that if people who have the power don`t want to operate by principles, the principled way of operating will fail.აღიარეთ, რომ თუ იმ ხალხს ვისაც აქვს ძალაუფლება ორგანიზაციაში, არ სურს პრინციპებით იმუშაოს, ოპერაციული პრინციპით ოპერირება ვერ განხორციელდება.
TO GET THE PEOPLE RIGHT.....
ხალხის სწორად შერჩევა/აყვანა - Remember that the who is more important than the what.
დაიმახსოვრეთ რომ ვინ უფრო მნიშვნელოვანია ვიდრე რა - Recognize that the most important decision for you to make is who you choose as your responsible parties
აღიარეთ, რომ ყველაზე მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილებები თქვენთვის არის ის, თუ ვის ირჩევთ პასუხისმგებელ პირებად. - Understand that the most important RPs are those responsible for the goals, outcomes, and machines at the highest levels.
გაიგეთ, რომ ყველაზე მნიშვნელოვანი პასუხისმგებელი პირები არიან ისინი, ვინც პასუხისმგებელია მიზნებზე, შედეგებზე, და მანქანაზე რომელიც უმაღლეს დონეზე მოქმედებს. - Know that the ultimate responsible party will be the person who bears the consequences of what is done.
იცოდეთ, რომ ყველაზე მთავარი პასუხისმგებელი მხარე იქნება ადამიანი, რომელიც ატარებს შედეგს იმისა, რაც კეთდება. - Make sure that everyone has someone they report to.
დარწმუნდით რომ ყველას ჰყავს ვინმე, ვისთანაც პასუხისმგებელია. - Remember the force behind the thing.
დაიმახსოვრეთ ძალა, საგნის(საკითხის) უკან. - Hire right, because the penalties for hiring wrong are huge
დაიქირავეთ სწორად, რადგან არასწორად დაქირავების ჯარიმები არის უზარმაზარი. - Match the person to the design.
შეუსაბამეთ პიროვნება დიზაინთან(არსთან) - Think through wich values, abilities, and skills you are looking for (in that order).
იფიქრეთ იმაზე თუ რა ღირებულებები, შესაძლებლობები და უნარებს ეძებთ(ამ მიმდინარეობით) - Make finding the right people systamatic and scientific.
გახადეთ სწირუ ადამიანების პოვნის პროცესი სისტემატიური და მეცნიერული. - Hear the click: Find the right fit between the role and the person.
გაიგონეთ წკაპუნი: იპოვეთ სწორი შესაბამისობა როლსა და ადამიანს შორის. - Look for people who sparkle, not just "any ol` one of those."
ეძებეთ ხალხი, რომლებიც ანათებენ, არა უბრალოდ "ნებისმიერი მათგანი". - Don`t use your pulll to get someone a job.
არ გამოიყენოთ თქვენი მიწოლა იმისთვის რომ ვინმეს სამსახურო მოუძებნოთ. - Remember that people are built very differently and that different ways of seeing and thinking make people suitable for different jobs.
დაიმახსოვრეთ რომ ადამიანები ძალიან განსხვავებულად არიან აწყობილნი და ეს განსხვავებულობა ფიქრებსა და ხედვებში ქმნის მათ შესაბამისობას სხვადასხვა როლებისთვის. - Understand how to use and interpret personality assessments.
გაიგეთ თუ როგორ უნდა გამოიყენოთ და ინტერპრეტაცია მოახდინოთ პიროვნების შეფასებებისა - Remember that people tend to pick people like themselves, so choose interviewers who can identify what you are looking for.
გახსოვდეთ რომ ადამიანები მიდრეკილები არიან აიყვანონ თავისნაირები, ასე რომ აარჩიეთ ინტერვიუერები რომლებსაც შეუძლიათ იმის იდენტიფიცირება მოახდინონ რასაც თქვენ ეძებთ. - look for people who are willing to look at themselves objectively.
ეძებეთ ისეთი ადამიანები, რომლებიც მოწადინებულები არიან უყურონ საკუთარ თავს ობიექტურად. - Remember that people typically don`t change all that much.
დაიმახსოვრეთ რომ ადამიანები როგორც წესი, არც ისე იცვლებიან. - think of your teams the way that sports managers do: No one person possesses evetyghing required to produce success, yet everyone must excel.
იფიქრეთ თქვენ გუნდებზე ისე, როგორც სპოაეტული მენეჯერები აკეთებენ: არავინ ფლობს ყველა თვისებას წარმატების მისაღწევად, მაგრამ ყველა უნდა იყოს წარმატებული თავის საქმეში. - Pay attention to people`s track records.
ყურადღება მიაქციეთ ადამიანების გამოცდილებას (პოსლუჟნოი სპისოკ) - Check references.
შეამოწმეთ რეკომენდაციები. - Recognize that performance in school doesn`t tell you much about whether a person has the values and abilities you are looking for.
აღიარეთ(შენიშნეთ), რომ სკოლაში მოსწრებადობა ბევრ არაფერს გეუბნებათ იმაზე აქვს თუ არა ადამიანს ის ღირებულებები და უნარები, რასაც თქვენ ეძებთ. - While it`s best to have great conceptual thinkers, understand that great experience and a great track record also count for a lot.
გარდა იმისა რომ საუკეთესოა დიადი კონცეპტუალური მოაზროვნეები გყავდეთ, იმის გაგება რომ დიდი გამოცდილება და შესანიშნავი საქმიანი ჩანაწერები ასევე მნიშვნელოვანია. - Beware of the impractical idealist.
ერიდეთ არაპრაქტიკულ იდეალისტებს. - Don`t assume that a person who has been successful elsewhere will be successful in the job you`re giving them.
არ იფიქროთ რომ ადამიანი, რომელიც წარმატებული იყო სხვა ადგილზე, ასევე წარმატებული იქნება იმ საქმეში, რასაც თქვენ მას აძლევთ. - Make sure your people have character and are capable
დარწმუნდით რომ თქვენ ხალხს აქვს ხასიათი და არიან უნარიანები. - Don`t hire people just to fit the first job they will do; hire people you want to share your life with.
არ იქირავოთ ადამიანები მხოლოდ საქმის შესასრულებლად; იქირავეთ ადამიანები იმისათვის რომ გაინაწილოთ მათთან ცხოვრება. - Look for people who have lots of great questions.
ეძებეთ ადამიანები, რომლებსაც აქვთ ბევრი კარგი კითხვა. - Show candidates your warts.
აჩვენეთ კანდიდატებს თქვენი მეჭეჭები. - Play jazz with people with whom you are compatible but who will also challenge you.
დაუკარით ჯაზი ისეთ ხალხთან, რომლებთანაც თქვენ თანხვედრაში ხართ მაგრამ რომლებიც ასევე გამოწვევებს გესვრიან. - When considering compensation, provide both stability and opportunity.
კომპენსაციის განხილვისას, უზრუნველყავით სტაბილურობა და შესაძლებლობა. - Pay for the person, not the job.
გადაიხადეთ ადამიანში, და არა საქმეში. - Have performance metrics tied at least loosely to compensation.
ბოლო-ბოლო მიაბით საქმის შესრულება კომპენსაციას. - Pay north of fair.
გადაიხადეთ სამართლიანად - Focus more on making the pie bigger than on exactly how to slice it so that you or anyone else gets the biggest piece.
მეტად იყავით ფოკუსირებული იმაზე რომ გაზარდოთ ნამცხვარი, ვიდრე იმაზე რომ დაყოთ ნამცხვარი ისე რომ თქვენ ან სხვამ მიიღოს დიდი ნაჭერი. - Remember that in great partnerships, consideration and generosity are more important than money.
დაიმახსოვრე რომ დიად პარტნიორულ ურთიერთობებში, ყურადღება და გულუხვობა უფრო მნიშვნელოვანია ვიდრე ფული. - Be generous and expect generosity from others.
იყავით გულუხვი და მოელოდეთ გულუხვობას სხვებისგანაც. - Great people are hard to find so make sure you think about how to keep them.
რთულია შესანიშნავი ადამიანების მოძებნა, ასე რომ დარწმუნდით რომ ფიქრობთ როგორ შეინარჩუნოთ ისინი. - Constantly Train, Test, Evaluate and Sort people
მუდმივად ავარჯიშეთ, დატესტეთ, შეაფასეთ და დაახარისხეთ ადამიანები - Understand that you and the people you manage will go through a process of personal evolution.
გესმოდეთ, რომ თქვენ და ის ადამიანები ვისაც თქვენ მართავთ გაივლით პიროვნული ევოლუციის პროცესს. - Recognize that personal evolution shoul be relatively rapid and a natural consequence of discovering one`s strengths and weaknessess; as a result, career paths are not planned at the outset.
გააცნობიერეთ, რომ პიროვნული განვითარება უნდა იყოს შედარებით სწრაფი და ნატურალური შედეგი ძლიერი და სუსტი მხარეების გამოვლენისა; და როგორც რეზულტატი, კარიერული გზები არ იგეგმება დასაწყისშივე. - Understand that training guides the process of personal evolution.
გაიგეთ რომ სწავლება მიმართავს პიროვნული განვითარების პროცესს. - Teach your people so fish rather than give them fish, even if that means letting them make some mistakes.
ასწავლეთ თქვენ ხალხს თევზის დაჭერა, არ მისცეთ თევზი, ეს შეცდომების დაშვებასაც რომ ნიშნავდეს მაინც. - Recognize that experience creates internalized learning that book learning can`t replace.
აღნიშნეთ(იცოდეთ), რომ გამოცდილება ქმნის შიდა შესწავლას, რომელსაც წიგნით სწავლება ვერ შეცვლის. - Provide constant feedback
უზრუნველყავით მუდმივი უკუკავშირი - Evaluate accurately, not kingly.
შეაფასეთ ზუსტად, არა კეთილად. - In the end, accuracy and kindness are the same thing.
საბოლოოდ, სიზუსტე და სიკეთე ერთიდაიგივე რამეა. - Put your compliments and criticisms in perspective.
განათავსეთ თქვენი კომპლიმენტები და კრიტიკა პერსპექტივაში. - Think about accuracy, not implications.
იფიქრეთ სიზუსტეზე და არა შედეგებზე. - Make accurate assessments.
გააკეთეთ ზუსტი შეფასებები - Learn from success as well as from failure.
ისწავლეთ როგორც წარმატებისგან ასევე წარუმატებლობისგან. - Know that most everyone thinks that what they did, and what they are doing, is much more important than it really is.
იცოდე, რომ უმეტესობა ფიქრობს, რომ რაც მათ გააკეთეს უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე სინამდვილეში არის. - Recognize that tough love is both the hardest and the most important type of love to give(because it is so rarely welcomed).
აღნიშნეთ, რომ მკაცრი სიყვარული არის ყველაზე რთული და ყველაზე მნიშვნელოვანი სიყვარულის ტიპი გასაცემად(რადგან ის იშვიათად არის მისასალმებელი) - Recognize that while most people prefer compliments, accurate criticism is more valuable.
შეამჩნიეთ, რომ სანამ უმეტესობა ადამიანებს ურჩევნიათ კომპლიმენტები, ზუსტი კრიტიკა უფრო ღირებულია. - Don`t hide your observations about people.
არ დამალოთ თქვენი დაკვირვებები ადამიანებზე. - Built your synthesis from the specifics up.
ააშენეთ თქვენი სინთეზი სპეციფიკიდან - Squeeze the dots.
შეამჭიდროვეთ წერტილები - Don`s oversqueeze a dot.
ზედმეტად არ შეამჭიდროვოთ წერტილები - Use evaluation tools such as performance surveys, metrics, and formal reviews to document all aspects of a person`s performance.
გამოიყენეთ შეფასების ინსტრუმენტები, ისეთები როგორც წარმადობის მზომელები, მაჩვენებლები და ფორმალური მზომელები, რომ დოკუმენტირება გააკეთოთ ადამიანის მუშაობის ყველა ასპექტების. - Make the process of learning what someone is like open, evolutionary and iterative.
გააკეთეთ შესწავლის პროცესი იმის შესახებ, თუ ვინმეს ჰგავს ღია, ევოლუციური და განმეორებითი. - Make your metrics clear and impartial
გააკეთეთ თქვენი მეტრიკები მკაფიო და მიუკერძოებელი. - Encourage people to be objectively reflective about their performance.
ხელი შეუწყეთ ხალხს, რომ ობიექტურად აირეკლონ თავიანთი შესრულების შესახებ. - Look at the whole picture.
უყურეთ მთლიან სურათს. - For performance reviews, start from specific cases, look for patterns, and get in sync with the person being reviewed by looking at the evidence together.
ეფექტურობის შეფასებისთვის დაიწყეთ კონკრეტული შემთხვევებით, მოძებნეთ თანმიმდევრულობა და სინქრონიზება მოახდინეთ მათი შემმოწმებელ პირთან, განიხილეთ მტკიცებულებები ერთად - Remember that when it comes to assessing people, the two biggest mistakes you can make are being overconfident in you assessment and failing in a nonhierarchical way.
გახსოვდეთ რომ როცა საქმე შეფასებებამდე მიდის, ორი უდიდესი - Learn about your people and have them learn about you through frank conversations about mistakes and their root causes.
გაიცანით თქვენი ხალხი და გააცანით თქვენი თავი გულწრფელი საუბრების მეშვეობით, შეცდომებზე და მათი გამომწვევი მიზეზების შესახებ. - Understand that making sure people are doing a good job doesn`t require watching everything that everybody is doing all times.
გახსოვდეთ რომ იმისათვი რომ ხალხმა კარგად იმუშაოს, არ არის აუცილებელი ყველაფერს თვალი ადევნოთ, რასაც ისინი აკეთებენ. - Recognize that change is difficult.
გახსოვდეთ რომ ცვლილება რთულია. - Help people through the pain that comes with exploring their weaknesses.
დაეხმარეთ ხალხს გადალახონ თავიანთი ტკივილები, რომლებიც დაკავშირებულია მათი სისუსტეების შესწავლასთან. - Knowing how people operate and being able to judge whether that way of operating will lead to good results is more important than knowing what they did.
იმის ცოდნა, თუ როგორ ოპერირებს ხალხი და გქონდეთ შესაძლებლობა რომ იმსჯელოთ იმის შესახებ, თუ ეს ოპერირების გზა მიგიყვანთ კარგ რეზულტატამდე უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე იმის ცოდნა თუ რა გაუკეთებიათ. - If someone is doing their job poorly, consider whether it is due to inadequate learning of inadequate ability.
თუ ვინმე ცუდად ასრულებს დაკისრებულ მოვალეობას, განსაზღვრეთ რატომ ხდება ეს, იმის გამო რომ შეუსაბამო ცოდნა აქვთ თუ შეუსაბამო შესაძლებლობები. - Training and testing a poor performer to see if he or she can acquire the required skills without simultaneously trying to assess their abilities is a common mistake.
ცუდი შემსრულებლის ტრენინტი და ტესტირება იმის გასარკვევად, შეძლებს თუ არა იგი შესაბამისი უნარ-ჩვევების შეძენას, ამავდროულად შეფასების გარეშე, ჩვეულებრივი შეცდომაა. - Recognize that when you are really in sync with someone about their weaknesses, the weaknesses are probably true.
გახსოვდეთ , რომ როცა თქვენ მართლა სინქრონიზირებული ხართ ვინმესთან მისი სისუსტეების შესახებ, სისუსტეები როგორც წესი მართლდება. - When judging people, remember that you don`t have to get to the point of "beyond a shadow of a doubt."
ადამიანების შეფასებისას, გახსოვდეთ რომ არ არის აუცილებელი მიხვიდეთ იმ წერტილამდა რასაც ეწოდება "ყოველ მიზეზ გარეშე" - It should take you more than a year to learn what a person is like and whether they are click for their job.
თქვენ უნდა დაგჭირდეთ ერთ წელზე მეტი იმის გასაგებად, თუ როგორია ადამიანი, და ბრწყინავს თუ არა იგი თავის სამუშაოზე. - Continue assessing people throughout their tenure.
გააგრძელეთ ხალხის შეფასება მთელი მათი მუშაობის განმავლობაში. - Evaluate employees with the same rigor as you evaluate job candidates.
შეაფასეთ თანამშრომლები ისეთივე სიმკაცრით, როგორც იქცევით კანდიდატებთან გასაუბრებისას. - Train, guardrail, or remove people; don`t rehabilitate them.
დაატრენინგეთ, დაიცავით ან მოაშორეთ ხალხი; არ გაუკეთოთ რეაბილიტაცია. - Don`t collect people.
არ შეაგროვოთ ადამიანები. - Be willing to "shoot the people you love".
იყავით მზად "ესროლოთ ადამიანებს ვინც გიყვართ" - When someone is "without a box", consider whether there is an open box that would be a better fit or whether you need to get them out of the company.
თუ ვინმე "ყუთის გარეშეა", იფიქრეთ არის თუ არა ღია ყუთი, რომელიც მას კარგად შეესაბამება, თუ თქვენ გინდათ გაიყვანოთ იგი კომპანიიდან. - Be cautious about allowing people to step back to another role after failing.
ფრთხილად იყავით, როცა გადაწყვეტთ მისცეთ საშუალება დაბრუნდნენ ადამიანებს სხვა როლზე, წარუმატებლობის შემდეგ. - Remember that the goal of a transfer is the best, highest use of the person in a way that benefits the community as a whole.
დაიმახსოვრეთ რომ გადაყვანის მიზანი იქნება საუკეთესო, უმაღლესი ხარისხით ადამიანის გამოიეყენებისა იმ გზით, როცა ეს მთელ საზოგადოებას მოუტანს სარგებელს მთლიანობაში. - Have people "complete their swings" befor moving on to new roles.
მიეცით საშუალება "დაასრულონ თავიანთი საქანელები" ახალ როლებზე გადასვლამდე. - Don`t lower the bar.
არ დაწიოთ პლანკა.
TO BUILT AND EVOLVE YOUR MACHINE....
საკუთარი მანქანის აშენება და განვითარება - Manage as Someone operating a machine to achieve a goal
მართეთ ისე, თითქოს ვინმე მანქანას მართავს, მიზნის მისაღწევად. - Look down on your machine and yourself within if from the higher level.
შეხედეთ თქვენ მანქანას და საკთარ თავს მის შიგნით, უფრო მაღალი საფეხურიდან (ზემოდან) - Constantly compare your outcomes to your goals.
მუდმივად ამოწმეთ შედეგები მიზნებთან. - Understand that a great manager is essentially an organizational engineer.
გაიგეთ რომ დიდებული მმართველი არის როგორც წესი ორგანიზაციული ინჟინერი. - Built great metrics.
შექმენით დიდებული მეტრიკები - Beware of paying too much attention to what is coming at you and not enough attention to your machine.
ფრთხილად იყავით რომ ზედმეტი ყურადღება არ მიაქციოთ იმას თუ რა მოდის თქვენსკენ და არ მიაქციოთ საკმარისი ყურადღება თქვენ მანქანას. - Don`t get distracted by shiny objects.
არ გადაიტანოთ ყურადღება მბზინავ საგნებზე. - Remember that for every case you deal with, you approach should have two purposes: 1)to move you closer to your goal, and 2)to train and test your machine (i.e., your people and your design).
გახსოვდეთ, რომ ყოველ შემთხვევასთან მიმართებაში, რომელთანაც მოგიწევთ შეხება, თქვენ მიდგომას უნდა ჰქონდეს ორი მიზანი 1)მიგაახლოვოთ თქვე მიზნებთან 2) შეასწავლოს და გატესტოს თქვენი მანქანა (ანუ თქვენი პერსონალი და თქვენი დიზაინი) - Everything is a case study
ყველაფერი ჭკუის სასწავლებელია - When a problem occurs, conduct the discussion at two levels:
როდესაც პრობლემა ჩნდება, ჩაატარეთ დისკუსია ორ დონეზე
1) the machine level(why that outcome was produced) and
1) მანქანური დონეზე(რატომ იყო ასეთი შედეგი დამდგარი) და
2) the case -at - hand level(what to do about it).
2) შემთხვევის დონეზე (რა მოუხერხო მას) - When making rules, explain the principles behind them.
წესების შედგენისას, ახსენით მათ უკან მდგარი პრინციპები. - Your policies should be natural extensions of your principles.
თვენი პოლიტიკა თქვენი პრინციპების ბუნებრივ გაგრძელებას უნდა წარმოადგენდეს - While good principles and policies almost always provide good guidance, remember that there are exceptions to every rule.
მაშინ, როცა კარგი პრინციპები და პოლიტიკა თითქსმის ყოველთვის იძლევ კარგ შედეგებს, გახსოვდეთ რომ არსებობს გამონაკლისები ყველა წესისგან. - Understand the differences between managing, micromanaging, and not managing.
გესმოდეთ განსხვავებები მართვას, მიკრო მართვასა და უმართავობას შორის. - Managers must make sure that what they are responsible for works well.
მმართველები უნდა დარწმუნდნენ რომ რაზეც არიან პასუხისმგებლები, კარგად მუშაობს. - Managing the people who report to you should fell like skiing together.
იმ ხალხის მართვა, რომლებიც თქვენ გაბარებენ ანგარიშებს, თქვენუნდა იგრძნოთ თავი თითქოს ერთად სრიალებთ თხილამურებით. - An excellent skier is probably going to be a better ski coach than a novice skier.
კარგი მოთხილამურე უფრო დიდი ალბათობით გახდება კარგი თხილამურებზე დგომის მასწავლებელი ვიდრე ახალბედა მოთხილამურე. - You should be able to delegate the details.
თქვენ უნდა შეძლოთ დეტალების დელეგირება. - Know what your people are like and what makes them tick, because your people are your most important resource.
უნდა იცოდეთ რანაირი ხალხი გყავთ და რა მოტივაციები ამოძრავებთ, რადგანაც ხალხი არის თქვენი ყველაზე მნიშვნელოვანი რესურსი. - Regularly take the temperature of each person who is important to you and to the organization.
რეგულარულად გაუზომეთ ტემპერატურად ყველა ადამიანს რომელიც მნიშვნელოვანია თქვენთვის და თქვენი ორგანიზაციისთვის. - Learn how much confidence to have in your people - don`t assume it.
შეიტყვეთ რამხელა ნდობა უნდა გქონდეთ თქვენი ხალხის მიმართ - არ ივარაუდოთ. - Vary our involvement baset on your confidence.
ცვალეთ თქვენი ჩართულობა, თქვენ დარწმუნებულობაზე დაყრდნობით. - Clearly assign responsibilities
ნათლად დააკისრეთ პასუხისმგებლობები - Remember who has what responsibilities.
დაიმახსოვრეთ ვის რა პასუხისმგებლობები აქვს. - Watch out for "job slip"
ყურადღებით იყავით საქმის აჭრასთან დაკავშირებით. - Probe deep and hard to learn what you can expect from your machine.
შეისწავლეთ ღრმად და ძლიერ, რომ გაიგოთ რას შეიძლება მოელოდეთ თქვენი მანქანისგან. - Get threshold level of understanding.
მიიღეთ გაგების ზღვრული დონე. - Avoid staying too distant.
მოერიდეთ შორს დარჩენას. - Use daily updates as a tool for staying on top of what your people are doing and thinking.
გამოიყენეთ დღიური განახლებული ინფორმაციის ინსტრუმენტები, რომ დარჩეთ კურსში, იმასთან დაკავშირებით თუ რას აკეთებენ თქვენი თანამშრომლები და რას ფიქრობენ. - Probe so you know whether problems are likely to occur before they actually do.
შეამოწმეთ ისე რომ გაიგოთ რა პრობლემები შეიძლება წამოხტეს, სანამ ისინი რეალურად მოხდება. - Probe to the level below the people who reports to you.
გამოიკვლიეთ იმ დონის ქვემოთ, რომელ დონეზეც თქვენ გაბარებენ ანგარიშებს. - Have the people who reports to the people who reports to you feel free to escalate their problems to you.
მიეცით საშუალება თავისუფლად დააფიქსირონ თქვენთან პრობლემები იმ ხალხს, ვინც თქვენთან უშუალოდ ანგარიშების ჩამბარებელი ხალხის დაქვემდებარებაში მუშაობს. - Don`t assume that people`s answers are correct.
არ ივარაუდოთ რომ ადამიანების პასუხები სწორია. - Train your ear.
გაავარჯიშეთ თქვენი ყურები. - Make your probing transparent rather than private.
გახადეთ თქვენი კვლევები გამჭვირვალე, ვიდრე პრივატული. - Welcome probing.
მიესალმეთ გამოკვლევებს. - Remember that people who see things and think one way often have difficulty communicating with and relating to people who see things and think another way.
დაიმახსოვრეთ, რომ ადამიანები ვინც ხედავენ და ფიქრობენ ერთი მიმართულებით, ხშირად პრობლემები აქვთ ისეთ ადამიანებთან ურთიერთობისა და დაახლოვებისა, რომლებიც სხვანაირად ხედავენ. - Pull all suspicious threads.
ნათელზე გამოიყვანეთ ყველა საეჭვო საკითხი. - Recognize that there are many ways to skin a cat.
დაიმახსოვრეთ რომ კატის გატყავების ბევრი გზა არსებობს. - Think like an owner, and expect the people you work with to do the same.იფიქრეთ როგორც მფლობელმა და მოელოდეთ თქვენთან მომუშავე ადამიანებისგან, რომ იგივეს გააკეთებენ.
- Going on vacation doesn`t mean one can neglect one`s responsibilities.
შვებულებაში წასვლა არ ნიშნავს რომ შეუძლიათ დაიკიდონ პასუხისმგებლობები. - Force yourself and the people who work for you to do difficult things.
დააძალეთ თქვენ თავს და იმ ადამიანებს ვინც თქვენთან მუშაობენ, გააკეთონ რთული საქმეები. - Recognize and deal with key-man risk.
შეამჩნიეთ და გაუმკლავდით საკვანძო ადამიანის რისკს. - Don`t treat everyone the same-treat them appropriately.
ნუ მოეპყრობით ყველას ერთნაირად, მოეპყარით თითოეულს დამსახურების და მიხედვით> - don`t let yourself get squeezed.
არ დაუშვათ რომ შეგკუმშონ. - Care about the people who work for you.
იზრუნეთ ადამიანებზე, ვინც თქვენზე მუშაობს. - Know that great leadership is generally not what it`s made out to be.
იცოდეთ რომ დიდებული ლიდერობა როგორც წესი არ არის ის რისთვისაც იგი არის. (ანუ ლიდერობა იმისათვის რომ თქვან რა მაგარი ლიდერიაო? ) - Be weak and strong at the same time.
იყავით სუსტი და ძლიერი ერთდროულად. - Don`t worry about whether or not your people like you and don`t look to them to tell you what you should do.
არ იდარდოთ იმაზე, მოსწონხართ თუ არა თქვენ ხალხს და არ უყუროთ მათ რომ გითხრან რა უნდა გააკეთოთ. - Don`t give orders and try to be followed; try to be understood and to understand others by getting in sync.
არ გასცეთ ბრძანებები და არ მიყვეთ მის შესრულებას, ეცადეთ იყოთ გაგებული და გაიგოთ სხვები სინქრონიზაციის გზით. - Hold yourself and your people accountable and appreciate them for holding you accountable.
საკუთარი თავი და თქვენი ხალხი ანგარიშვალდებული გახადეთ და მიესალმეთ იმას რომ თქვენც მათთან ანგარიშვალდებული იყოთ. - If you`ve agreed with someone that something is supposed to go a certain way, make sure it goes that way - unless you get in sync about doing it differently.
თუ თქვენ ვინმესთან შეთანხმდით რომ რაღაც გარკვეული გზით უნდა გაკეთდეს, დარწმუნდით რომ ის იმ შეთანხმებული გზით კეთდება - მანამ სანამ სინქრონიზაციაში არ მოხვალთ სხვა გზით გაკეთებაზე. - Distinguish between a failure in which someone broke their "contract" and a failure in which there was no contract to begin with.
განასხვავე წარუმატებლობა, რომელშიც ვიღაცამ დაარღვია "კონტრაქტი" იმ წარუმატებლობისგან, რომელშიც კონტრაქტი თავიდანვე არ იყო. - avoid getting sucked down.
თავიდან აიცილეთ შეწოვა. - watch out for people who confuse goals and tasks, because if they can`t make that distinction, you cant trust them with responsibilities.
უფრთხილდით ადამიანებს, რომლებიც ურევენ მიზნებს და ტასკებს, რადგან თუ ისინი ამას ვერ ანსხვავებენ, თქვენ არ შეგიძლიათ მათ დააკისროთ ვალდებულებები. - Watch out for the unfocused and unproductive "theorecical should".
უფრხილდით არაფოკუსირებლ და არაპროდუქტიულ "თეორიულ უნდა"-ს. - Communicate the plan clearly and have clear metrics
conveying whether you are progressing according to it.
მკაფიოდ აღწერეთ გეგმა და გქონდეთ მკაფიო მეტრიკები, რომლებიც აჩვენებენ რამდენად პროგრესირდებით მათთან მიმართებაში. - Put things in perspective by going back before going
forward.
განათავსეთ ყველაფერი პერსპექტივაში, მანამ სანამ წინ წახვალთ. - Escalate when you can’t adequately handle your
responsibilities and make sure that the people who
work for you are proactive about doing the same
მოახდინეთ ესკალაცია, როცა თქვენ ადექვატურად ვერ გაუმკლავდებით თქვენ პასუხისმგებლობებს და დარწმუნდით რომ ხალხი ვინც, თქვენთან მუშაობს იქნებიან პროაქტიულები იგივეს გაკეთებაში. - Perceive and Don’t Tolerate Problems
აღიქვით და არ შეურიგდეთ პრობლემებს. - If you’re not worried, you need to worry—and if you’re worried,
you don’t need to worry
თუ არ ნერვიულობთ, უნდა ინევრიულოთ - და თუ ნერვიულობთ, არ უნდა ინერვიულოთ. - Design and oversee a machine to perceive whether things are
good enough or not good enough, or do it yourself.
შეიმუშავეთ და თვალყური ადევნეთ თქვენ მანქანას, რომ აღიქვათ რამდენად არის საკითხები კარგად ან ცუდად, ან გააკეთეთ თავად. a. Assign people the job of perceiving problems, give them time to investigate, and make sure they have independent reporting lines so that they can convey problems without any fear of recrimination
მიეცით ხალხს დავალება რომ აღიქვან პრობლემები, მიეცით მათ დრო გამოკვლევისთვის და დარწმუნდით, რომ მათ აქვთ არადამოკიდებული ხაზები ანგარიშის მოსაცემად, რათა მათ შეძლონ პრობლემებთან გამკლავება ყოველგვარი შიშის გარეშე, და არ ეშინოდეთ ბრალდებების .
b. Watch out for the “Frog in the Boiling Water Syndrome.”
უფრთხილდით "ბაყაყი მდუღარე წყალში სინდრომს".
c. Beware of group-think: The fact that no one seems concerned doesn’t mean nothing is wrong.
უფრთხილდით ჯგუფურ- აზროვნებას: ის ფაქტი რომ არავინ ჩანს შეწუხებული არ ნიშნავს რომ არაფერი ცუდი ხდება.
d. To perceive problems, compare how the outcomes are lining up with your goals. e. “Taste the soup.”
რომ გაიგოთ პრობლემები, შეადარეთ მისი რეზულტატები, თქვენ მიზნებს. "გასინჯეთ წვნიანი"
f. Have as many eyes looking for problems as possible.
რაც შეიძლება მეტი თვალი უნდა უყურებდეს პრობლემებს.
g. “Pop the cork.”
h. Realize that the people closest to certain jobs probably know them best
აღნიშნეთ რომ ხალხი, ვინც არის უახლოესი გარკვეულ სამუშაოსთან, იციან ეს სამუშაო ყველაზე უკეთ. - Be very specific about problems; don’t start with generalization
იყავით ძალიან სპეციფიურები პრობლემებთან მიმართებაში, არ განაზოგადოთ ისინი. - Avoid the anonymous “we” and “they,” because they mask
personal responsibility.
მოერიდეთ ანონიმურ "ჩვენ" და "მათ", ვინაიდან ისინი ნიღბავენ პერსონალურ პასუხისმგებლობას. - Don’t be afraid to fix the difficult things
ნუ შეგეშინდებათ რთული საკითხების გამოსწორების. - Understand that problems with good, planned solutions
in place are completely different from those without such
solutions
გაიგეთ რომ პრობლემები, კარგი დაგეგმილი გადაწყვეტებით ადგილზე სრულად განსხვავდება პრობლემებისგან რომელსაც ასეთი გადაწყვეტები არ აქვთ. - Think of the problems you perceive in a machine like way.
მიუდექით პრობლემებს მანქანური სახის გადაჭრების გზით. - Diagnose Problems to Get at Their Root Causes
პრობლემების დიაგნოზირება გააკეთეთ მათი გამომწვევი ძირეული მიზეზების გამოსავლენად - To diagnose well, ask the following questions: 1. Is the
outcome good or bad? 2. Who is responsible for the
outcome? 3. If the outcome is bad, is the Responsible
Party incapable and/or is the design bad?
კარგი დიაგნოზის დასასმელად დასვით შემდეგი კითხვები: 1. შედეგი კარგია თუ ცუდი? 2. ვინ არის პასუხისმგებელი შედეგზე? 3. თუ რეზულტატი ცუდია, პასუხისმგებელი მხარე უუნაროა და/ან დიზაინია ცუდი? - Ask yourself: “Who should do what differently?”
კითხეთ საკუთარ თავს: "ვის რა უნდა გაეკეთებინა განსხვავებულად?" - b. Identify at which step in the 5-Step Process the failure
occurred.
გამოავლინეთ 5 ნაბიჯიანი პროცესის რომელ ეტაპზე მოხდა ჩავარდნა(წარუმატებლობა) - c. Identify the principles that were violated.
დაადგინეთ რომელი პრინციპები დაირღვა - d. Avoid Monday morning quarterbacking.
მოერიდეთ ორშაბათი დილის ქვოტერბექირებას - e. Don’t confuse the quality of someone’s circumstances
with the quality of their approach to dealing with the
circumstances.
არ აურიოთ ერთმანეთში ვიღაცის გარემოებები, ამ გარემოებების მიმართ მათ ხარიხსობრივ მიდგომასთან - f. Identifying the fact that someone else doesn’t know what
to do doesn’t mean that you know what to do.
აღმოაჩინეთ ის ფაქტი, რომ თუ ვინმე სხვამ არ იცის რა აკეთოს, ეს არ ნიშნავს რომ თქვენ იცით რა გააკეთოთ.
g. Remember that a root cause is not an action but a reason.
გახსოვდეთ რომ ძირეული გამომწვევი მიზეზი არ არის ქმედება, არამედ მიზეზი(რამაც ეს ქმედება გამოიწვია).
h. To distinguish between a capacity issue and a capability issue, imagine how the person would perform at that particular function if they had ample capacity.
რომ განასხვავოთ თავსებადობის და ქმედუნარიანობის პრობლემები, წარმოიდგინეთ როგორ გაუმკლავდებოდა აღნიშნული პიროვნება საკმარისი თავსებადობა რომ ჰქონოდა.
i. Keep in mind that managers usually fail or fall short of their goals for one (or more) of five reasons.
დაიმახსოვრეთ რომ როგორც წესი, მენეჯერები წარუმატებლები არიან ან ვერ აღწევენ თავიანთ მიზნებს ჩამოთვლილი 5 მიზეზიდან ერთი ან რამოდენიმე მიზეზის გამო. - Maintain an emerging synthesis by diagnosing continuously
განახორციელეთ წარმოქმნილი სინთეზი, მუდმივი დიაგნოსტირების გზით. - Keep in mind that diagnoses should produce outcomes
გახსოვდეთ რომ დიაგნოზს უნდა ახლდეს თან რეზულტატი. - Remember that if you have the same people doing the same
things, you should expect the same results
დაიმახსოვრეთ რომ თუ თქვენ გყავთ იგივე ადამიანები რომლებიც აკეთებენ იგივე საქმეს, თქვენ უნდა მოელოდეთ იგივე რეზულტატებს. - Use the following “drill-down” technique to gain an 80/20
understanding of a department or sub-department that is
having problems.
გამოიყენეთ შემდეგი "გათხრების" ტექნიკა რომ მიიღოთ 80/20-ზე წარმოდგენა დეპარტამენტზე ან ქვე-დეპარტამენტზე, რომელსაც აქვს პრობლემები . - Understand that diagnosis is foundational to both progress
and quality relationships.
გაიგეთ რომ დიაგნოზი არის საფუძველი ორივე ნაწილისთვის : პროგრესისთვის და ხარისხობრივი ურთიერთობისთვის. - Design Improvements to Your Machine to Get
Around Your Problems
მანქანის გაუმჯობესება რათა პრობლემები აირიდოთ. - Build your machine.
შექმენით თქვენი მანქანა - Systemize your principles and how they will be implemented.
მოახდინეთ პრინციპების სისტემატიზება და გაიაზრეთ თუ როგორ იქნებიან ისინი განხორციელებულნი. - Create great decision-making machines by thinking through
the criteria you are using to make decisions while you are
making them
შექმენით დიდებული გადაწყვეტილების -მიმღები მანქანები, მოიფიქრეთ თუ რა კრიტერიუმებს გამოიყენებთ გადაწყვეტილებების მისაღებად. - Remember that a good plan should resemble a movie script.
დაიმახსოვრეთ რომ კარგი გეგმა უნდა ჰგავდეს ფილმის სცენარს. - Put yourself in the position of pain for a while so that you
gain a richer understanding of what you’re designing for.
ჩააყენეთ თავი ტკივილის მდგომარეობაში, რომ კარგად გაიგოთ, რისთვის აკეთებთ ამას. - Visualize alternative machines and their outcomes, and then
choose
წარმოიდგინეთ ალტეგნატიული მანქანები და მათი რეზულტატები, და შემდეგ აირჩიეთ. - Consider second- and third-order consequences, not just
first-order ones.
განიხილეთ მეორე და მესამე დონის შედეგები, არა მხოლოდ პირველი დონის. - Use standing meetings to help your organization run like
a Swiss clock.
გამოიყენეთ მუდმივი შეხვედრები, რომ დაეხმაროთ თქვენ ორგანიზაციას იმუშაოს როგორც შვეიცარულმა საათმა. - Remember that a good machine takes into account the fact
that people are imperfect
დაიმახსოვრეთ რომ კარგი მანქანა მხედველობაში იღებს იმ ფაქტს რომ ადამიანები არ არიან სრულყოფილები. - Recognize that design is an iterative process. Between a bad
“now” and a good “then” is a “working through it” period
დაიხსომეთ რომ დიზაინი არის იტერაციული პროცესი. ამჟამინდელ "ცუდი"_სა და კარგ "მომავალს" შორის არის "სამუშაოა ამაზე" პერიოდი. - Understand the power of the “cleansing storm.”
გესმოდეთ "გამწმენდი ქარიშხლის" ძალის. - Build the organization around goals rather than tasks
აშენეთ ორგანიზაცია მიზნების გარშემო და არა დავალებების გარშემო. - Build your organization from the top down.
აშენეთ ორგანიზაცია ზემოდან ქვემოთ. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - b. Remember that everyone must be overseen by a believable
person who has high standards.
გახსოვდეთ რომ ყველა უნდა იყოს ისეთი სანდო ადამიანის თვალყურის ქვეშ, რომელსაც აქვს მაღალი სტანდარტები. - c. Make sure the people at the top of each pyramid have the
skills and focus to manage their direct reports and a deep
understanding of their jobs.
დარწმუნდით , რომ თითოეული პირამიდის წვერში მდგომი ადამიანები ფლობენ უნარებს და კონცენტრირებულები არიან თავიანთ პირდაპირ ანგარიშებზე და ღრმად ესმით მათი საქმე. - d. In designing your organization, remember that the 5-Step
Process is the path to success and that different people
are good at different steps.
თქვენი ორგანიზაციის პროექტირებისას გახსოვდეთ რომ 5 ეტაპიანი პროცესი - ეს არის გზა წარმატებისკენ და რომ სხვადასხვა ხალხი კარგები არიან სხვადასხვა ეტაპებზე. - e. Don’t build the organization to fit the people.
არ აშენოთ ორგანიზაცია რომ მოერგოთ ხალხს. - f. Keep scale in mind.
გაითვალისწინეთ მასშტაბირება. - g. Organize departments and sub-departments around the
most logical groupings based on “gravitational pull.”
დაგეგმეთ დეპარტამენტები და ქვე-დეპარტამენტები ყველაზე ლოგიკური ჯგუფების გარშემო, რომელიც დაფუძნებულია "გრავიტაციულ მიზიდულობაზე" - h. Make departments as self-sufficient as possible so that they
have control over the resources they need to achieve their
goals.
შექმენით დეპარტამენტები მაქსიმალურად დამოუკიდებლებად, ისე რომ მათ ჰქონდეთ კონტროლი რესურსებზე რომელიც საჭირო იქნება მათი მიზნების მისაღწევად. - i. Ensure that the ratios of senior managers to junior managers
and of junior managers to their reports are limited to preserve
quality communication and mutual understanding.
დარწუნდით რომ მაღალი დონის მენეჯერების კოეფიციენტები დაბალი დონის მენეჯერებთან და დაბალი დონის მენეჯერებისა საკუთარ რეპორტებთან არის შეზღუდული რომ უზრულვეყლოს ხარისხიანი კომუნიკაცია და საერთო გაგება. - j. Consider succession and training in your design.
განიხილეთ თანმიმდევრულობა და ტრენინგები თქვენ დიზაინში. - k. Don’t just pay attention to your job; pay attention to how
your job will be done if you are no longer around.
მხოლოდ თქვენ სამუშაოს არ მიაქციოთ ყურადღება; ყურადღება მიაქციეთ როგორ იქნება თქვენი სამუშაო გაკეთებული, რომ აღარ იყოთ ხელმისაწვდომი. - l. Use “double-do” rather than “double-check” to make sure
mission-critical tasks are done correctly.
გამოიყენეთ "ორმაგი კეთება" ვიდრე "ორმაგი შემოწმება" რომ დარწმუნდეთ რომ კრიტიკულად მნიშვნელოვანი საკითხები სრულდება სწორად. - m. Use consultants wisely and watch out for consultant
addiction.
გამოიყენეთ კონსულტანტები აზრიანად და ფრთხილად იყავით კონსულტანტებზე დამოკიდებულებისგან. - Create an organizational chart to look like a pyramid, with
straight lines down that don’t cross.
შექმენით ორგანიზაციული დიაგრამა როგორც პირამიდა, სწორი ხაზებით ქვემოთ, რომლებიც არ იკვეთებიან. - Involve the person who is the point of the pyramid when
encountering cross-departmental or cross-sub-departmental
issues.
ჩართეთ ადამიანი რმელიც არის პირამიდის წვერში როცა დეპარტამენტების და ქვე დეპარტამენტების გადაკვეთის პრობლემები წარმოიქმნდება. - b. Don’t do work for people in another department or grab
people from another department to do work for you unless
you speak to the person responsible for overseeing the other
department.
არ შეასრულოთ საქმე სხვა დეპარტამენტის ხალხის მაგივრად და არ აიყვანოთ ხალხი სხვა დეპარტამენტიდან, რომ მათ შეასრულონ თქვენს მაგივრად საქმე, მანამ სანამ არ დაელაპარაკებით სხვა დეპარტამენტის მუშაობაზე პასუხისმგებელ პირს - c. Watch out for “department slip.”
ერიდეთ "დეპარტამენტების აღრევა"-ს. - Create guardrails when needed—and remember it’s better
not to guardrail at all
საჭიროებისამებრ შექმენით დამცავი საშუალებები და დაიმახსოვრე უკეთესია, რომ საერთოდ არ იყოს დაცული - Don’t expect people to recognize and compensate for their
own blind spots.
არ მოელოდოთ ხალხისგან საკუთარი ბრმა ლაქების ამოცნობა და კომპენსაციში გათვალისწინება. - b. Consider the clover-leaf design
განიხილეთ სამყურა-ფოთლის დიზაინი - Keep your strategic vision the same while making appropriate
tactical changes as circumstances dictate
შეინარჩუნეთ თქვენი სტრატეგიული ხედვა იგივე, ხოლო შესაბამისი ტაქტიკური ცვლილებების განხორციელებისას, ისე იმოქმედეთ როგორც გიკარნახებთ გარემოებები - Don’t put the expedient ahead of the strategic.
არ დააყენოთ მიზანშეწონილი სტრატეგიულზე ზემოთ. - b. Think about both the big picture and the granular details,
and understand the connections between them
იფიქრეთ ორივეზე, დიდ სურათზე და მცირედ დეტაპებზე და გაიგეთ მათ შორის კავშირები. - Have good controls so that you are not exposed to the dishonesty of others
- Investigate and let people know you are going to investigate.
Remember that there is no sense in having laws unless you
have policemen (auditors).
გამოიძიეთ და აცნობეთ ხალხს, რომ აპირებთ გამოძიებას. დაიმახსოვრე, რომ არანაირი აზრი არ აქვს კანონებს, თუ არ გეყოლებათ პოლიციელები (აუდიტორები). - c. Beware of rubber-stamping.
ერიდეთ რეზინის შტამპებს - d. Recognize that people who make purchases on your behalf
probably will not spend your money wisely.
აღნიშნეთ რომ ხალხი ვინც თქვენს მაგივრად იძენს რაღაცეებს, თქვენ ფულს ჭკვიანურად არ დახარჯავს. - e. Use “public hangings” to deter bad behavior.
ცუდი ქცევის თავიდან ასაცილებლად გამოიყენეთ „საზოგადოებრივი ფარდები“. - Have the clearest possible reporting lines and delineations
of responsibilities
იქონიეთ ზუსტი ხაზები ანგარიშგებისას და პასუხისმგებლობების გაუმიჯაობა - Assign responsibilities based on workflow design and
people’s abilities, not job titles.
განსაღვრეთ პასუხისმგებლობები სამუშაო პროცესის დიზაინი და ადამიანების შესაძლებლობების მიხედვით და არა სამუშაოს დასახელებების მიხედვით. - b. Constantly think about how to produce leverage.
მუდმივად იფიქრეთ იმაზე თუ როგორ უნდა შეიქმნას ბერკეტი. - c. Recognize that it is far better to find a few smart people
and give them the best technology than to have a greater
number of ordinary people who are less well equipped.
აღიარეთ, რომ ბევრად უკეთესია, იპოვოთ რამდენიმე ჭკვიანი ადამიანი და მიაწოდოთ მათ საუკეთესო ტექნოლოგია, ვიდრე უფრო მეტი რიგითი ადამიანი ჰყავდეთ, რომლებიც ნაკლებად აღჭურვილნი არიან. - d. Use leveragers
გამოიყენეთ ბერკეტები - Remember that almost everything will take more time and
cost more money than you expect
დაიმახსოვრე, რომ თითქმის ყველაფერს მეტი დრო დაჭირდება და იმაზე მეტი ფული დახარჯავს, ვიდრე თქვენ მოელით - Do What You Set Out to Do
გააკეთეთ, რის გაკეთებასაც აპირებთ - Work for goals that you and your organization are excited
about and think about how your tasks connect to those goals
იმუშავეთ მიზნების მიღწევაზე, რომლებზეც აღფრთოვანებული ხართ თქვენ და თქვენი ორგანიზაცია და იფიქრეთ იმაზე, თუ როგორ აკავშირებთ თქვენ დავალებები ამ მიზნებს - Be coordinated and consistent in motivating others.
იყავით კოორდინირებული და თანმიმდევრული სხვისი მოტივირებისთვის. - b. Don’t act before thinking. Take the time to come up with
a game plan.
არ იმოქმედოთ სანამ იფიქრებთ. დრო დაუთმეთ თამაშის გეგმას - c. Look for creative, cut-through solutions
მოძებნეთ კრეატიული, უახლესი გადაწყვეტილებები - Recognize that everyone has too much to do
აღიარეთ, რომ ყველას ძალიან ბევრი რამ აქვს გასაკეთებელი - Don’t get frustrated.
ნუ გაგიცრუვდებათ იმედები - Use checklists
გამოიყენეთ სიები - Don’t confuse checklists with personal responsibility
ნუ აურევთ სიებს პირად პასუხისმგებლობებთან - Allow time for rest and renovation
დაუშვით დრო დასვენებისა და განახლებისთვის - Ring the bell.
დარეკეთ ზარი - Use Tools and Protocols to Shape How Work Is Done
გამოიყენეთ ინსტრუმენტები და პროტოკოლები იმის დასადგენად, თუ როგორ კეთდება სამუშაო - Having systemized principles embedded in tools is especially valuable for an idea meritocracy.
- To produce real behavioral change, understand that there
must be internalized or habitualized learning.
სისტემატიზებული პრინციპების ჩაშენებულის სახით ქონა ხელსაწყოებში არის ძალიან ღირებული მერიტოკრატიის იდეისთვის. - b. Use tools to collect data and process it into conclusions
and actions.
გამოიყენეთ ხელსაწყოები რომ შეაგროვოთ მონაცემები და განავითაროთ ისინი გადაწყვეტილებებში და ქმედებებში. - c. Foster an environment of confidence and fairness by having
clearly-stated principles that are implemented in tools and
protocols so that the conclusions reached can be
assessed by tracking the logic and data behind them
შექმენით თავდაჯერებულობის და სამართლიანობის გარემო, და გქონდეთ მკაფიოდ ფორმულირებული პრინციპები, რომლებიც რეალიზრებული იქნება ინსტრუმენტებში და პროტოკოლებში, რათა შეიძლებოდეს შეაფასოთ მიღწეული დასკვნები, მათ უკან მდგომ ლოგიკაზე და მონაცემებზე დაყრდნობით, - And for Heaven’s Sake, Don’t Overlook Governance!
და ღმერთმანი, ნუ დაივიწყებთ მართვას! - To be successful, all organizations must have checks and
balances
წარმატების მისაღწევად, ყველა ორგანიზაციას უნდა ჰქონდეს შემოწმება და ნაშთები - Even in an idea meritocracy, merit cannot be the only
determining factor in assigning responsibility and
authority.
მარტო, მერიტოკრატიის იდეის დამსახურებაც კი არ შეიძლება იყოს განმსაზღვრელი ფაქტორი პასუხისმგებლობების და უფლებების მისანიჭებლად. - b. Make sure that no one is more powerful than the system
or so important that they are irreplaceable.
დარწმუნდით რომ არავინ არის სისტემაზე ძლევამოსილი ან ისეთ მნიშვნელოვანი რომ იგი შეუცვლელი იყოს - c. Beware of fiefdoms.
Остерегайтесь вотчин. - d. Make clear that the organization’s structure and its rules
are designed to ensure that its checks-and-balances system
functions well.
დარწმუნდით რომ ორგანიზაციის სტრუქტურა და მისი წესები შექმნილია ისეთი სახით, უზრუნველყოს მისი ჩეკების და ბალანსის სისტემის გამართული ფუნქციონირება. - e. Make sure reporting lines are clear.
დარწმუნდით რომ ანგარიშგების ხაზები მკაფიოა. - f. Make sure decision rights are clear.
დარწმუნდით რომ გადაწყვეტილებების უფლებები მკაფიოა. - g. Make sure that the people doing the assessing 1) have the
time to be fully informed about how the person they are
checking on is doing, 2) have the ability to make the
assessments, and 3) are not in a conflict of interest that
stands in the way of carrying out oversight effectively.
დარწმუნდით რომ ხალხი რომელიც შეფასებებს აკეთებს 1) აქვთ დრო რომ სრულად ინფორმირებულები იყვნენ იმაზე თუ როგორ მუშაობს ადამიანი რომელსაც ამოწმებენ 2) აქვს უნარები რომ მოახდინოს შეფასებები 3) არ არიან ინტერესების კონფლიქტში, რომელიც მათი ეფექტური დაკვირვების გზაზე დგას. - h. Recognize that decision makers must have access to the
information necessary to make decisions and must be
trustworthy enough to handle that information safely
აღნიშნეთ რომ გადაწყვეტილებების მიმღებ პირებს აქვთ წვდომა აუცილებელ ინფორმაციაზე, რომელიც საჭიროა გადაწყვეტილებების მისაღებად და უნდა იყვნენ საკმარისად სანდოები რომ მართონ ეს ინფორმაცია უსაფრთხოდ - Remember that in an idea meritocracy a single CEO is not
as good as a great group of leaders.
გახსოვდეთ რომ მერიტოკრატიის იდეაში, ერთი გენერალური დირექტორი არ არის ისეთ კარგი როგორც ლიდერების ჯგუფი. - No governance system of principles, rules, and checks and
balances can substitute for a great partnership
არცერთი სისტემა, შექმნილი პრინციპებისგან, წესებისგან და შემოწმებებისა და ბალანსებისგან ვერ შეცვლის დიდებულ პარტნიორობას.
Wednesday, March 18, 2020
პრინციპები
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment