Monday, December 9, 2019

პროტოტიპირება - 12 ჭუჭყიანი მიდგომა

პროდუქტის შექმნა საშუალოდ 20 000 -დ ან 100 000-მდე ჯდება, და მიუხედავად იმისა თქვენ გაქვთ თუ არა ეს ნხა, მე მაინც გირჩევთ რომ გამოიყენოთ ჭუჭყიანი მიდგომა,
რას გულისხმობს ეს მიდგომა?

ეს ნიშნავს არა-ტექნიკურ მიდგომას

ეს ნიშნავს გამოიყენოთ არსებული fake ხელსაწყოები, ან გამოიყენოთ hooks-ები, რომლების უკვე ხელმისაწვდომია.

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პროდუქტი რომელიც დაშენდება ვებ-გვერდზე,  რომელსაც ექნება ფორმები, გადახდის სისტემები, გამოწერის მოდული  (Subscription) , ანუ ეს ყველაფერი შესაძლებელია რომ მოიხმაროთ პლაგინების საშუალებით. მაგალითად wordpress-ზე.

ეს არის როგორც ლეგოს აწყობა, თქვენ აწყობს სისტემას უკვე არსებული გადაწყვეტების გამოყენებით.

მინდა გაგიზიაროთ რამოდენიმე ხელსაწყო ამ მიმართულებით,
Landing page-სთვის გამოგადგებათ - wordpress, wix, webly, launchtrack, ledpages etc.
თუ გყავთ დიზაინერი, კიდევ უკეთესი, გაცილებით უკეთესი ლენდინგ პეიჯის შექმნა შეგიძლიათ.

მაგრამ langing page-ის პროგრამები არ არის მხოლოდ fake usage-სთვის. თქვენ რეალურად შეგიძლიათ დააშენოთ web application-ი მასზე, სწორი პლაგინების და tool-ების გამოყენებით.

მაგალითად, ჩვენ შეგვიძლია შექმნათ ecommerce, შეგვიძლია დავამაგროთ გადახდების plugin-ები, ან შეგვიძლია შევქმნათ ონლაინ კურსების პლატფორმა, რომელიც დაფუძნებული იქნება open source-ზე.

გადახდების ნაწილზე როცა ვსაუბრობთ, არის paypal_ი და stripe, რომელიც გვაძლევს საშუალებას მარტივად ჩავაშენოთ გადახდების მოდული საიტზე და მივიღოთ ფული.
მართალია ცოტა ძვირი ჯდება ტრანზაქციების კუთხით, მაგრამ ჯობია გაცილებით ცოტა დაგვიჯდეს დეველოპმენტის ნაწილი და გადავიხადოთ ტრანზაქციებიდან პირობითად 1-2 %-ით მეტი, ვიდრე დამატებით დეველოპმენტში გადავიხადოთ 20 000 $.

ჯობია შევხედოთ, თუ ბიზნესი კარგად წავა, ყოველთვის შეგვიძლია შევცვალოთ ჩვენი გადახდების მოდულით და დავზოგოთ ის 1-2%, თუ ბიზნესს უღირს.

მხოლოდ langing page არ არის საკმარისი და არსებობს სხვა ხელსაწყოები რომლებიც გვჭირდება მაგალითად მომხმარბლებთან ინტერაქციისთვის,
ამისათვის არის კარგი საშუალებები


ფორმებისთვის ვიყენებთ typeform-ს, ჩათისთვის ვიყენებთ intercom-ს, თუ მაგალითად გვინდა რომ ზარი დავჯავშნოთ, შეგვიძლია გამოვიყენოთ calendly ნა you can book me
 Email-ინგისთვის ასევე ბევრი საშუალებები არსებობს.

მოკლედ არსი მდგომარეობს იმაში, რომ არ გადავიხადოთ 100 000 $ რაღაცის დეველოპმენტში, როცა უკვე არსებობს შემცვლელი თვეში 20$-ად. 

არსებობს ასობით CRM-სიტემები თვეში 20$-ად, ასე რომ არ შეგეშინდეთ გადაიხადოთ თვესი 20$, იმის სანაცვლოდ რის გაკეთებასაც დასჭირდება 4 თვე, 1 თვე ან 2 კვირა, დაიმახსოვრეთ რომ სტარტაპი არის ბიზნესის მდგომარეობა, როცა სწორი ბიზნეს მოდელის ძებნის პროცესში ვიმყოფებით. ასე რომ რაღაცეებში წინასწარ ფულის ჩადება ხშირ შემთვევაში წყალში გადაყრილი ფულია ხოლმე. 

ასევე ამ პროცესში ჩვენ ვეძებთ საუკეთსო გადაწყვეტებს, ხოდა ისეთი რაღაცეების გაკეთებაში რაც უკვე არსებობს ჩვენ დავკარგავთ დროს და ვერ გავაკეთებთ ისეთ რაღაცეებს რაც არ არსებობს და ძალიან მნიშვნელოვანია თქვენი სტარტაპისთვის. გაითვალისწინეთ კონცენტრირება მნიშვნელოვანზე არ უნდა დაკარგოთ ასეთ მომენტებში. 

ახლა როცა თქვენ უკვე გაქვთ რამოდენიმე ლეგოს ბლოკები, მე მინდა გაგაცნოთ ხელსაწყოები რომლებიც დაგეხმარებათ ასობით და ათასობით გადაწყვეტების დაკავშირებაში.


მე ვიცი სტარტაპები რომლებიც აკეთებენ მილიონებს, მხოლოდ langing page_ით, გადახდის სისტემის დაინტეგრირებით და ისეთი სისტემის გამოყენებით როგორიცაა zapier . 
რა არის ამ ჭუჭყიანი გადაწყვეტის ლიმიტი? ის არ არის მასშტაბირებადი,  შეიძლება მან გაუძლოს 1000 ან 2000 მომხმარებელს. 
თუ არის სისტემები რომლებიც გვაძლევენ მასშტაბირების საშულებას, მაშინ გამოიყენეთ ისინი, თუ არა და მაშინ საკუთარი დეველოპმენტი გააკეთეთ. 
ბოლო ნაწილი არის CMS სისტემები: 

30 % არის შექმნილი wordpress-ზე, ჩვენ მასზე შეგვიძლია ყველაფერი გავაკეთოთ მისით, მაგრამ მასშტაბირებადი არ არის. 
ცუდი ის არის რომ იგი ვერ უძლებს 100 000 მომხმარებელს 
ის არ არის შექმნილი კომპლექსური პროექტებისთვის. 
ბოლო ჭუჭყიანი ტექნიკა არის მობილური აპლიკაციებისთივს. მობილური აპლიკაციის შექმნა ძვირი სიამოვნებაა, და თუ თქვენ უკვე გაქვთ ვებ-გვერდი მაგალითად wordpress-ზე ან სხვა ძრავებზე და გინდათ გააკეთოთ მისი შესაბამისი მობილური აპლიკაცია.  ესაა : Gonative.io. 
ერთადერთი მოთხოვნა ამ შემთხვევაში არის რომ გქონდეთ საიტის რესპონსივ ვერსია.


მოკლედ dirty მიდგომი მინუსები არის ის რომ რთულია მისი მასშტაბირება, შეიძლება უბრალოდ მეილის გასაგზავნად რამოდენიმე პლაგინის გამოყენება დაგჭირდეთ და  ეს მიდგომა გამოიყენება იმისათვის რომ დააზუსტოთ თქვენი ბისნესის მოდელი და ამაში არ დახარჯოთ ასობით ათასი . 
ეს მიდგომა მოგემთ საშუალებას მიიღოთ პირველი მომხმარებლები, მაგრამ არ არის ადაპირებული ზრდისათვის. 


No comments:

Post a Comment