Monday, December 9, 2019

პროდუქტის განვითარების ფაზა - 16 საჭირო უნარები და გადაწყვეტილებები

ახლა ძალიან tricky topic_ი
რა ტიპის რესურსები გვჭირდება პროექტისთვის?
ეს არის

ყველა მათგანს აქვს პლუსები და მინუსები, განსაკუთრებით სტარტაპ მენეჯმენტის ჭრილში. 

პირველ რიგში უნდა განსაზღვროთ რამხელა ამოცანა დგას თქვენს წინაშე, არის ეს ამოცანა 1 თვეში შესრულებადი, 1 წლიანი პროექტი თუ რამდენი ხნისაა?
შესასრულებელი სამუშაოსთვის საჭირო დრო კარგი ინდიკატორია ამ ნაწილში გადაწყვეტილების მისაღებად. 

ასე და ამგვარად, პირველ რიგში განვსაზღვროთ რა ტიპის რესურსები არის საჭირო DIGITAL PROJECT_ისთვის. 

მოდი დავიწყოთ პირველ რიგში PRODUCT OWNER_ით. 

ეს არის დამფუძნებელი, ყოველ შემთხვევაში დასაწყისში მაინც. 

ის არის პასუხისმგებელი ROADMAP-ზე, და წყვეტს რომელი ფუნქციონალი იქნება განხროციელებული პროექტის /პროდუქტის თითოეულ ფაზაში. 

სტრატეგიულ გუნდში, product owner-თან ერთად ასევე გვყავს project manager_ი. 
Project manager-ი პასუხისმგებელია roadmap-ზე სწორებაზე, ანუ არ უნდა გადაუხვიოს roadmap-ს. 

ეს არის ადამიანი რომელმაც უნდა იპოვოს გადაწყვეტები/he is in charge to find a solution. 
როცა პროექტი უფრო კომპლექსური გახდება, პროექტების მენეჯერი დაიხმარს IT ARCHITECT-ს. 

ეს არის ადამიანი, რომელიც იღებს პასუხისმგებლობას და გადაწყვეტს რომელი ენა უნდა იყოს გამოყენებული, რა მონაცემთა ბაზები, რა სერვერული ინფრასტრუქტურა და ა.შ. 



შემდეგ მოდის ოპერაციული გუნდი. 

User experience (creative)_ ეს ქმნის ბრენდის აღქმას,  - he creates the branding profile, he creates the entire customer`s experience. 
User interface - ეს არის ფოკუსირებული საბოლოო მომხმარებლების ქცევაზე. 




და ბოლოს დეველოპმენტის გუნდი.



ასევე ამ ნაწილში უნდა განვიხილოთ FULL STACK დეველოპერი, რომელიც ამ შემთხვევაში შეიძლება კარგი გამოსავალი იყოს სტარტაპის პროექტის დაწყებისას. 
და ასევე ეს შეიძლება განვიხილოთ როგორც ამ გუნდის მენეჯერი მომავალში. 

და დასასრულს მოდის ექსპერტების ნაწილი. 
ესენი შეიძლება დავიხმაროთ რომ შეხედონ პროექტს და თქვან თავიანთი ექსპერტული მოსაზრება იმასთან დაკავშირებით თუ თქვენ პროექტს თავიანთ კონკრეტული მიმართულებით რა განვითარება შეიძლება ჰქონდეთ, რას ხედავენ . მაგალითად რაში შეიძლება გამოგვადგეს AI ჩვენ პროექტში ან DATA SCIENCE ან სხვა მიმართულებები.



მოდი ახლა განვიხილოთ გადაწყვეტები თქვენი სტარტაპისტვის, 
დავიწყოთ 
Web agency-თ 
პლუსები: დიდი პლუსი არის ის, რომ ისინი არიან ხელმისაწვდომი როცა თქვენ გინდათ. 



მინუსები:

ჩემი მოსაზრება web agency-ებთან დაკავშირებით შემდეგია, ეს არის კარგი გამოსავალია, თუ გაქვთ ფული და არ გაქვთ დრო , რომ თუნდაც მართოთ პროექტი. ასევე ძალიან მნიშვნელოვანია რომ ფრთხილად იყოს web agency-ს შერჩევისას, ყველა ეს web agency არ არის თანასწორი. 

რაც შეეხება freelancer-ებს. 
ესენი მარტივი სანახავია, მაგრამ უფრო სარისკოა სამართავად. 
პლუსები


მინუსები



ფრილანსერებთან ურთიერთობისას უნდა იყოთ დარწმუნებული რომ სწორად შეაფასებთ მათ პროფესიონალიზმს, ასევე შეგიძლიათ მათი მართვა . ამისათვის კარგი იქნება თუ გექნებათ ტექნიკური სკილები და ცოდნა. 

IN HOUSE – internship and salaries. 

პლუსები


მინუსები




ასეთ შემთხვევაში ჩემი რჩევა იქნება რომ აირჩიოთ ეს ვარიანტი, თუ თქვენ გაქვთ ცოდნა კოდის წერის და იცით ტექნიკური გუნდის მართვა. ასევე ჩემი რჩევა იქნება რომ დასაწყისისთვის არ აიყვანოთ მაინცდამაინც მაღალი ხელფასით დეველოპერები, და ასევე შეიძლება კარგი აზრი იყოს რომ მისცეთ მათ equity_დან წილი, რაც თუ მათი მოტივაცია გაიზრდება ამით. 

OFF SHORING

პლუსები: ისინი გაცილებით იაფი ღირს ვიდრე ევროპაში. 

მინუსები:

ასე რომ ჩემი აზრით პროტოტიპირებისთვის შეიძლება კარგი აზრი იყოს და ასევე იმ დროს როცა ძალიან პატარა ბიუჯეტი გაქვთ.

Nearshore  ეს არის უფრო აღმოსავლეთ ევროპის რესურსები. როგორც წესი უკეთეს ტექნიკურ უნარებს ამჟღავნებენ ვიდრე აზიაში. ასევე თქვენ მოგიწევთ რომ გადაამოწმოთ მათი ინგლისურის დონე, რომ კარგ კომუნიკაციაში გყავდეთ ისინი.
რომ შევაჯამოთ
ლოკალური რესურსები უფრო მარტივი გზაა
Nearshore- ითხოვს მეთოდოლოგიას და მიდგომას მათთან სამუშაოდ.
ხოლო offshore ითხოვს დროს და მეთოდოლოგიას. 

No comments:

Post a Comment