მოხმარებელთა გამოცდილებაზე აზრების გაცვლა-გამოცვლის შემდეგ, დროა შევარჩიოთ ყველაზე შესაბამისი ფუნქციონალი დეველოპმენტითვის. ეს არის თქვენი შემდეგი გამოწვევა, და თქვენ გაქვთ ამის პრიორიტეტების განსაზღვრისთვის 3 კრიტერიუმი.
- თქვენი პროდუქტის ხედვა, თქვენი ხედვა ამ პროექტზე
- თქვენი ბიუჯეტი
- მომხმარებელთა საჭიროებები
მაგრამ ამავდროულად არ უნდა დაგავიწყდეთ სტივ ჯობსის ნათქვამი.
არ მისცეთ საშუალება სხვების აზრების ხმაურს, გადაფაროს საკუთარი შინაგანი ხმა. - სტივ ჯობსი
ეს ნიშნავს, სტარტაპის შენება არის მეტი ვიდრე ბიზნესის შენება.
დიად დამფუძნებლებს აქვთ მისია, რწმენა და ამ პროცესში ისინი აზიარებენ პიროვნულ ღირებულებებს უფრო მეტად, ვიდრე უბრალოდ უბრალოდ ეძებენ საქმის კეთებას. მათი სული არის პროდუქტში. სტარტაპის რუკის განსაზღვრა არის ძალიან მნივნელოვანი ვარჯიში, და განსაკუთრებით იმის განსაზღვრა თუ რა არ უნდა გააკეთოთ. პროდუქტის დიზაინი არის რეალური კომპეტენცია, რომელიც product owner-ის საქმეა დიდ კომპანიებში, მაგრამ როგორც დამფუძნებელი თქვენ უნდა იყოს ამ საქმის გამკეთებელი და შესაბამისად product owner-ი მინიმუმ დასაწყისში მაინც.
ეს ნიშნავს რომ თქვენ უნდა აკეთოთ სწორი გადაწყვეტილებები კომპანიისთვის, ნება მომეცით გითხრათ რომ მე უკვე შევქმენი ამისათვის სპეციალური კურსი, და აქ გეტყვით რა არის საბაზისო მეთოდოლოგია(მიდგომა) რასაც მე ვიყენებ.
მე გთვაზობთ რომ აირჩიოთ 10 სიტყვა, რომელიც აღწერს ცხოვრების თქვენეულ ღირებულებებს, მაგალითად, გამჭვირვალეობა, ადამიანურობა და ა.შ.
მიამაგრეთ თითოეული სიტყვა თითოეულ ფუნქციონალს, რაც გაქვთ თავში, შემდეგ დაალაგეთ პრიორიტეტულობის მიხედვით ეს ღირებულებები, მნიშვნელოვნების ჭრილში.
და შეხედეთ როგორც იმოქმედებს ეს ყველაფერი ფუნქციონალზე.
ეს თქვენ მოგცემთ საშუალებას რომ გქონდეთ უხეში პრიორიტეტულობა. შემდეგ განსაზღვრეთ ფასები და შემდეგ მომხმარებლების მიერ მისაღები ღირებულება. მე ვგულისხმობ იმას, თუ რამდენის გადახდას გადაწყვეტენ თითოეული ფუნქციითვის. შემდეგ დაალაგეთ ეს ყველაფერი კლებადობით ფასის მიხედვით ექსელის ცხრილში და ეს მოგცემთ უხეშ პრიორიტეტულობას თქვენი პროდუქტის.
მე გირჩევთ რომ აკინძოთ თქვენი პროდუქტის თითეული ვერსია. დაბალანსებული ეკოსისტემა, გახსოვსთ ბიზნეს მოდელის ჩარჩო? დაბალანსებული input, output, desire, contribution და ა.შ? თქვენ უნდა გქონდეთ ეს ბალანსის ეკოსისტემა ყოველი ვერსიისთვის.
.
გახსოვდეთ რომ თქვენ უნდა დაარწმუნოთ ხალხი, რომ თქვენ გაქვთ ნათელი ვერსია, ნათელი ხედვა თქვენი პროდუქტისა.
საგზაო რუკის განსაზღვრა თქვენთვის არ არის საკმარისი.
თქვენ ასევე უნდა გააზიაროთ ეს რუკა თქვენ თანადამფუძნებლებთან, ინვესტორებთან, აქსელერატორებთან და თანამშრომლებთან. ამის სწორად გასაკეთებლად მე გირჩევთ ნახოთ STARTUP TECHNICAL PLAN REPRESENTATION.
ეს არის ერთგვარი ტექნიკური ასპექცები ბიზნეს გეგმისა.
აქ არის უფასო ტემპლეიტების კრებული, რასაც განვიხილავთ შემდეგ თავში.
No comments:
Post a Comment