როგორ ააშენებთ შენობას საძირკვლის გარეშე?
პროდუქტის პოზიციონირება არის როგორც შენობის საძირკველი. ყველაფერი იწყება მომხმარებლებიდან და მათი საჭიროებებიდან. და აქ არის ყველასთვის კარგად ცნობილი ტექნიკები, და თუ თქვენ არ იცით ეს ტექნიკები, მაშინ მე გირჩევთ რომ უფრო ჩაუღრმავდეთ ამ ნაწილს: წაიკითხოთ წიგნები, უყუროთ ვიდეოებს, შედით youtube-ზე და ა.შ.
პირველი არის ბიზნეს მოდელის ჩარჩო (BUSINESS MODEL CANVAS), სადაც პირველ რიგში თქვენ უნდა დახატოთ თვენი ბიზნეს მოდელი - ნებისმიერი კომპანიის მთლიანი ეკოსისტემა.
ეს არის ენტერპრენერისთვის პირველი წასაკითხი და ამ მიმართულებით არის მთლიანი კურსი.
ეს ტექნიკა გაძლევთ საშუალებას დაინახოთ მთლიანი სურათი, უზრუნველყოფთ რა ბალანსის დადგენას შემოსავლებსა და ხარჯებს შორის, ააშენებთ ურთიერთობებს მომწოდებლებსა , კლინტებსა და სა პარტნიორებთან. ყველა კონტრიბუციას ღირებულების შეთავაზების ირგვლივ
მეორე ტექნიკა არის LEAN STARTUP-ის ჩარჩო, თითქმის იგივე, მაგრამ უფრო ფოკუსირებული მომხმარებლების საჭიროებებზე. ეს უფრო ნაკლებად დიდი სურათის მომცემია, მაგრამ მეტად ფოკუსირებულია შეთავაზების დიზაინზე.
ფოკუსზე საუბრისას, მივედი მესამე ტექნიკაზე, ღირებულების შეთავაზების ჩარჩოზე. უფრო ფოკუსირებულზე მომხმარებლების საჭიროებებზე და ეს საჭიროებები ორგანიზებულია ორ ნაწილად.
ის იწყება შენი მომხმარებლის ტკივილებიდან და საჭიროებებიდან, რომელსაც მივყავართ გამაყუჩებლების შექმნამდე და ამ გამაყუჩებლების გადაჭრის გზების ძიებამდე.
ეს დაგეხმარებათ რომ გაყიდვებისთვის უკეთსი შეთავაზება გააკეთოთ, და პროდუქტიც კარგად პოზიციონირებული გქონდეთ.
თეორია კარგია, მაგრამ პრაქტიკა კიდევ უკეთესია, პირველი პირველი რაც უნდა გააკეთოთ, გახვიდეთ გარეთ, შეხვდით ხალხს ღონისძიებებზე, პირისპირ, ისაუბრეთ თქვენს კონცეპტზე. ეს ყველაზე კარგი გზაა რომ გაიგოთ ხალხის მოთხოვნილებები. შემდეგი ნაბიჯია ონლაინ სივრცე. სოციალური ქსელი, ლენდინგ გვერდი, „PROPOSE WHITE PAPERS”, დაწერეთ ბლოგი, შექმენით უფასო ელექტრონული წიგნები, მოიზიდეთ კონტენტით.
ეს ნამდვილად კარგი გზაა თქვენი პროდუქტისა და აუდიენციათან შესაბამისობაში მყოფი, ბაზარზე მორგებული პროდუქტი შექმნათ.
ბიზნეს მოდელის ძიებისას, საჭიროა გავითვალისწინოთ ფასი. მაგრამ სტარტაპები არ უნდა ფოკუსირდნენ ფასზე, არამედ ღირებულებაზე რომელსაც ისინი ქმნიან.
არ ჰკითხოთ რამდენს გადაიხდიან მომხმარებლები თქვენს პროდუქტში, მათ არ იციან პასუხი, აზრზე არ არიან რა უნდა ღირდეს თქვენი პროდუქტი. რამდენს გადაიხდიდით 10 წლის წინ სმარტფონში? 1000$-ს გადაიხდიდით? ეს ფასი ამჟამინდელი სმარტფონის ფასია. ინოვაცია არის ყოველთვის ძალიან ძვირი, ასე რომ ფასის დადგენის მაგივრად, განსაზღვრეთ დაკარგული ღირებულება. აქ იგულისხმება ღირებულება, რომელიც დაკარგულია იმ შემთხვევაში თუ თქვენ პროდუქტს არ გამოიყენებენ.
რამდენს კარგავს ხალხი ყოველ დღე? რა დროს ან თანხას უზოგავს თქვენი გადაწყვეტილება/პროდუქტი/სერვისი, და რამდენად მარტივად მოსახმარია?
ფორმულა რომელსაც გირჩევთ ასე გამოიყურება:
შექმნილი ღირებულება - ფასი(თქვენი პროდუქტის) - გადასვლის ღირებულება(თქვენ პროდუქტზე გადმოსვლის ღირებულება)
და, ყოველთვის ფოკუსირდით დიდ პრობლემაზე, რომელიც დიდ სხვაობას ქმნის ადამიანების ცხოვრებაში. თუ არ არის დიდი პრობლემა, ესეიგი პრობლემა საერთოდ არ არის.
რამდენი პატარ-პატარა პრობლემებია ჩვენს ყოველდღიურობაში, მზად ხართ გადაიხადოთ მაგალითად 10$ ყოველთვიურად იმისათვის რომ ეს პრობლემები გადავწყვიტოთ?
ჩვენ უფრო გადავიხდით საბაზისო საგნებისთვის ფასს, ისეთებისთვის როგორიცაა ბუღალტერია ან მსოფლიო მუსიკა, ვიდრე იმაში რომ პირობითდ სმატფონიდან გავაღოთ ჩვენი მანქანის კარი.
ასე რომ საჭიროებები შეიძლება იყოს COOL, მაგრამ შეიძლება არ იყოს იმდენად ღირებული რომ გადაიხადოთ მასში რამე.
თქვენ ახლა უკვე გაქვთ მარკეტინგული ხელსაწყოები, ახლა მე ვარჩევ ვფოკუსირდე იმაზე რომ ტექნოლოგიურ ჭრილში გავმართო თქვენი იდეა.
ეს არის ბოლო ნაბიჯი არის იდეის ჩამოყალიბების პროცესში.
იფიქროთ როგორც დეველოპერმა, მეცნიერმა ან გამომგონებელმა - ეს არის ზუსტად ის, რაზეც ვისაუბრებთ შემდეგ ვიდეოში.
No comments:
Post a Comment